Sunday, April 14, 2013

Hobi yang tak seberapa nk hobi

Assalamualaikum

Aku rasa aku dah jumpa hobi aku yang sebenar. Dah hidup dekat 22 tahun baru jumpa hobi, pelikkan.. Selepas berjinak-jinak dengan android nih, aku lebih suka membaca artikel-artikel dan menonton video tutorial untuk meningkatkan lagi performance telefon pintar nih. Dah nama pon hobikan, so takda lah aku buang masa aku dok godek-godek telefon je.

Sebagai student, aku cuba seimbangkan masa sosial, belajar, hobi dengan sukan. Barulah hidup lebih produktif dan inn sya Allah melahirkan generasi yang seimang dari semua sudut. Amboih ayat, kemain lagih..hahaha..

untuk post kali ini, aku nak saja nak show off aku punya telefon lock screen, home screen, dengan apps aku.

untuk lockscreen ni, aku gunakan widget locker. barcode kat bawah tuh untuk battery indicator, untuk jam dengan tarikh, aku gunakan minimalistic text dan yang 17 degree tuh aku gunakan eye in sky apps. background tuh tah mana aku rembat pon aku dah lupe ..hehe


ni adalah home screen yang di reka khas oleh aku sendiri, nampak simple dan noob tapi tak kesah lah..aku nak tunjuk jugak. Aku gunakan nova launcher prime. jam tuh adalah bob clock d3 widget, yang 29% tuh pulak battery widget reborn, forcast kat bawah tuh pulak eye on sky. untuk dock kat bawah tuh pulak aku gunakan simple text ganti icon. untuk apps kat atas tuh nampak mcm katun icon an..tuh pulak aku gunakan miui icon

dan yang terakhir, ini sume adalah aku punya application. nova launcer prime, dengan miui icon menghasilkan apps yang berwajah sebegini.

aku rasa itu lah dulu untuk setakat ini. nanti aku akan bagi review untuk software yang aku gunakan pulak.

Samsung Galaxy Note 2
hawkish room
android 4.1.2

wassalam
-Ubaidillah Zulkefli-

1 comment:

hunny said...

Menarik & minimalistic. Hmm.