Wednesday, May 4, 2011

pengalaman masok mesen (magnetic resonance imaging)




Assalamualaikum..

yes aku escape kelas behaviour lagi..ni dah kali ke brape aku escape pon x taw r..jgn ikot prangai aku neh taw..aku bknnye x mo gi..sbb kaki aku neh saket lagikn so bleh la dijadikan alasan..:p

exam dah dekat ni..cuak betol..sume buku da pwnt aku..bnyk gle yg aku x hapal lagi..
tp smpat plk an aku berbolgging.nih saje jek nk ilangkan bosan..jap ag aku pwnt balek r buku tuh..jadual studi aku stat pagi sampai asar.asar sampai maghrib rehat jap..mase rehat tuh aku selitkan ngn upgrade aku pnye social skill dengan bermain dota bersame ahli beyt aku yg dah beratus kali delete dota pastuh restore balek tuh..hahaha
pas maghrib sambung blajo balek..

oh ye ek..lpe nk story..kaki aku an x baek ag..so smalam(3/5)aku gi uat MRI..MRI tuh mnatang ape??haa,..kalo kat samura dlu..ade gak MRI..tp tuh Malam Rindu Ilahi...
neh MRI laen plak..Magnetic Resonance Imaging..mende tuh utk scan tissue kat kaki aku yg mngade saket tuh..agak mahal jugak ye nk buat mende tuh..smalam aku kne pwnt 500 genih..seb baek la aku bawak 600..kalo x mmg aku balek umah ler..dah mahal tuh satu hal..nk tnggu masok dlm bilek operasi dye tuh bkn maen lame.. abg arab tuh ckp ade due 3 org depan aku..so aku kne tnggu r..smpat aku aku ngn abg pakeh pkene pizza rossi depan tanta scan tuh..pastuh layan bola al ahli lawan smpai abes..
then mase aku pon tibe la...cuak jugak rase nk masok dlm mende alah tuh..dye cam mesin yg sngt besar ..otak aku dah pk..kalo la mesen neh mletop..mau tbakar aku..
tawakkal punye pasal..aku brankan diri la ..tlinge kene sumbat ngn kapas..bak kate abg arab yg jage mesin tuh ..mende tuh bising tahap ape ntah..dye ckp aku kne dok dlm mesen tuh 45 min...kalo aku gerak2 (garu gatal ke) mase jdi panjang..aku pon membatukan diri la dlm tuh..mmg betol abg arab tuh ckp..bunyi dye x leh x bising..seb baek sumbat kapas dlm tlinge..kalo x ..aku rase la..stapes dlm tlinge tuh bleh tcabut..cochlea bleh pecah kot..aku smpt kire ade 5 jenis bunyi ..lepas satu satu...smpai naek bosan..pngalaman betol la masok mesen tuh..resultnye hari neh baru la dpt..abg arab tuh ckp kol 5..tpkn biasenye dye ckap kol 5..kne pgi malam r..dlm kol 8 gitu..tuh pon blum tentu ade..xpe la..kate masir..

tuh jela kot..pngalaman masok mesen yg boleh aku kongsi sedikit sebanyak..huhu..
spe2 nk try bleh la..tp terbang la 500 geneh tuh..oke la..nnti aku update la k...
wassalam..

No comments: