Tuesday, October 11, 2011

pren ke kwn?

Assalamualaikum

syukur kehadrat Ilahi kerana dpertemukan dlm post kali ini..sahabat, kawan, teman, pren, membe dan sewaktu dengannya menjadi satu pelengkap hidup kpd manusia. aduss..sengkemanye ayat aku.. xlarat nk bermuke2 dah..stret to de point jela..smalam hari slase.ttbe aku dpt msj dri membe skolah lame aku..dak sains muar ..dlm kol 11 pgi gitu la..biasenye kalo tdo pas subuh mmg x bgn lagi kol 11 tuh..(jgn tiru tabiat aku..tdo pas subuh x elok)..tp smalam aku bgn dgn lincahnye dan pgi tngk enset..tkejut jugak aku dye ckp nk dtg uma aku..sesegere mungkin aku bgn dan pgi menyucikan ape yg patot..

dpendekkn crite membe aku tuh pon smpai la rumah aku dlm kol 11 stngh gitu la..lame gle x jumpe..dye neh salah sorg membe baek aku mse kat samura dlu..name kat skolah mucher..aku pangil lemi..name betol helmi ...bnyk la cite2 yg dkongsikan..aku tlis post neh bknnye nk cite sal tuh..aku nk ckp sal sahabat senanye.. muqaddimahnye terlalu pnjang ..sry~~

kawan sng mmg ramai..kwn ssh sket jek n ssh nk cari..tp aku yakin sume kwn2 mmg kwn sjati..kalau nk kwn tuh biar ngam betol2..biar jd cam saudara..biar mcm adek bradik..barulah feel bkawan tuh ade..kalau perhatikan mse perpindahan Nabi dri Mekkah ke madinah terwujudnya jalinan ukhwah antara kaum muhajirin dan ansar sngt2 terharu kalau tringat kisah tuh..sanggup beri apa je ...tuh baru la kwn sjati.. kita sebut sbagai kawan..tp hakikatnya kita saudara sesama islam..ukhwah fillah abadan abada..

rasenye stakat tuh dulu lah yg aku nk tlis..kalau mcm aku rase perlu ..aku karangkan lagi okeh..bkawan ramai2 jgn pilih kwn..kwn jek sume..kawan yg baek adalah kawan yg pndai berkawan dan tidak merosakkan kwn..suri ayat bebelit tp renung2kan lah ye..
wassalam

-ubaidillah zulkefli-

4 comments:

MEANING OF LIFE said...

btol2..bini dorang pown dorang sanggup bg kan..kalo aq lah..x sanggup aq nk bg laki aq kat sape2..wakaka

ubaidillah zulkefli said...

kne madu kang nnti baru kau taw..hehe..payung mas kat syurge kot.xnk??
=p

MEANING OF LIFE said...

X NAKKKKKKKK~!!!

ubaidillah zulkefli said...

ade jugak org yg xnk payung mas..huh..pelik sungguh :)