Thursday, March 29, 2012

tak salah nak berpersatuan

Assalamualaikum...

sibukku tersangatlah amat sekarang ini.. lepas satu program..sambung la program..tak boleh nak duduk diam langsung... hidup dalam berpesatuan ni memang takboleh lari dengan program yang tumbuh macam cendawan selepas hujan..hik3..skema pulak ayat itu..

dalam post ni ..aku nak cerita pasal kesatuan kat mesir lah..kalau korang dengar mesir ...mestilah sinonim dengan cara hidup yang islamik..memang betol la tuh..tapi cara hidup islamik ni mana2 pon boleh di buat..kita islam..hidup kita takkan la nak sama dengan orang bukan islam ..ye dak??

pembawakkan islam dekat mesir dikalangan pelajar melayu adalah dalam berpesatuan..usrah ..dan banyak lagi..tapi yang aku tengok dan aku amati sepanjang tiga tahun aku kat mesir ni aku dapati ada yang kurang kena.. PMRAM, ISMA, KONSIS, IKRAM dan tidak dilupakan nadi UMNO..itu antara yang femes kat mesir pada masa ini.. aku bukanlah power sangat nak cakap bab2 agama ni..tapi itu la bile dah banyak ni macam tak tahu nak ikot mana satu..kalau boleh nak ikot semua..tapi macam bertindih2 pulak program nanti..belajar ntah kemana pengisian rohani pon kelaut..

baru-baru ni..aku ada join EMINENT evo 12 the summit gathering of malaysian students in tanta anjuran PMRAM dewan perwakilan mahasiswa tanta DPMT..ada satu slot tuh..orang tanya..dah banyak sangat yang cuba bawak islam dekat mesir ni..yang mana agaknya ok untuk kita ikot..yelakan..sebagai mahasiswa ...kita perlu la tahu yang mana kita nak pilih ..jawapan yang diterima daripada ahli penal masa tuh mudah je.. kalau yang lain tak boleh membantu..so jangan kacau orang..bila aku fikir2..macam betul jugak an..maknanya..kalau boleh bersatu tuh lagi baik..saling tolong menolong..tapi kalau taknak bersatu ..dok diam2..tak payah nak boikot sana sini..buat pening orang jek..itu jela rasanya aku nak kongsikan kat sini pada hari ini..

aaa..dalam EMINENT baru ni..aku jadi sub unit protokol dan disiplin..cam bodyguard gitu la..
malam penutup aku ada buat persembahan dengan pelajar perubatan yang lain..nanti video masuk you tube aku post kat sini ek..
hari tuh baca brita...then menyanyi pulak..video jadi pelakon tambahan pon sudah..macam artis aku ni an..hahaha..dah2 abaikan..

gamba ni masa aku nyanyi..oke itu adalah lirik..
dan kesimpulannya aku x hapal lagu aku..wkakakakaka

p/s: hari jumaat ini aku main bola tampar wakil tanta ke PERUBATAN sports day..doakan kejayaan kontinjen tanta yek sume..tq

wassalam..
-ubaidillah zulkefli-

3 comments:

Anisa Anuar said...

betul tu...sangat2 setuju...
cukup la setahun pegang jawatan presiden..bg org len peluang hihihii

cimöt said...

eh eh eh..mcm afgan plak aku tengok..

Unknown said...

lol..kau org ke 3 ckp gitu..tapi salah aku ase..afgan tuh yg mcm aku :p