Wednesday, March 20, 2013

#1 Review software android (Blackmart Alpha)

Assalamualaikum

Pada post yang lepas aku dah tulis review pasal Samsung Galaxy Note 2. SGN2 ini dilengkapi dengan perisian android 4.1.2 jelly bean. Untuk post kali ni, aku ingin berkongsi dengan readers sekalian berkenaan satu software yang mana aku rasa sangat penting untuk semua pengguna android.

Kebiasaannya setiap pengguna android akan dibekalkan dengan software Google Playstore yang mana software ini boleh dijadikan satu platform untuk memuat turun software lain sama ada yang percuma mahupun berbayar.

Software yang percuma ini semestinya kurang fungsi berbanding software yang berbayar. Kadang kala kita merasakan membeli software yang berbayar ini tidak memberi keuntungan kepada kita. Jadi di sini aku ingin memperkenalkan satu software yang boleh menggantikan Google Playstore untuk mendownload software yang percuma ataupun yang berbayar secara percuma. Pengguna android tidak perlu membayar untuk memuat turun  software yang dikenakan harga.

Software tersebut ialah Blackmart Alpha.


Untuk meng- install software ini kedalam telefon reader sekalian, sila ikut langkah-langkah dibawah


buka setting > security > tanda pada unknown sources
kemudian muat turun Blackmart alpha di sini
 selesai

ataupon muat turun Blackmart alpha ke computer dan masukkun software tersebut kedalam telefon. dan install.

Readers tidak perlu untuk root telefon (jailbrake) untuk install software ini.selepas intstall, buka software tersebut dan semua benda yang berbayar kini percuma. selamat mencuba.
P/s: Guna atas tanggugan sendiri (use at your own risk)
sebarang pertanyaan bolehlah terus kepada ruangan komen dibawah sekian terima kasih
wassalam

-ubaidillah zulkefli-

No comments: