Tuesday, January 24, 2012

#1 tweet - pengenalan...

Assalamualaikum..

tajuk post kali ini tweet..tweet adalah satu nama program berunsurkan islamik yang di singkatkan daripada 'together We Enlight and Enjoy Tafaqquh' yang di anjurkan oleh unit pembangunan insan di tanta pada setiap hari ahad.... aku rasa wajar aku kongsikan di sini untuk kita sama-sama manfaatkan.. aku tidaklah baik untuk bercerita pasal agama ..tapi sekadar perkongsian dan juga peringatan untuk aku sendiri..

untuk pengenalan kali ini, akan aku tulis isi-isi yang sempat aku grab (ckp omputeh) pada malam ahad yang lalu..


galakan menuntut ilmu..

*balajar semata-mata kerana Allah dan meninggal sebelum tamatnya pengajian itu adalah mati syahid...
*usaha yang baik jangan di tunggu-tunggu
*tinggalkan sesuatu pada generasi kita untuk digunakan pada generasi akan datang..

itu sahaja yang sempat aku catitkan pada malam lalu..walaupun sedikit tapi sangat-sangat bermakna untuk kita semua..
cukup lah bagi pengenalan...lain kelas akan aku kongsikan lagi..
ustaz yang bgi ceramah ialah Ustaz Hairul Nizam

jika ada sebarang pertanyaan .tulis la kat komen..aku akn jwb berdasarkan apa yang ustaz syarahkan pada malam tersebut..kalau aku tak dapat jawab..akan aku usulakn soalan kepada ustaz..

kadang-kadang pengetahuan yang luas itu sebenarnya sempit tanpa pengetahuan agama..santapan jasmani tak pernah jemu .. santapan rohani itu perlu ^_^

wassalam
-ubaidillah zulkefli-

4 comments:

nuratieqah said...

pergh..

kau g tweet!

opss!

hahahah..

Unknown said...

xde aku mmg xde tweet la mnggu tuh... :P

cimöt said...

sometimes we laugh..and sometimes why not we join tweet ya dak?

kalo tempat aku ade talaqi..seronok kan? santapan rohani..

Unknown said...

yup2..sngt seronok..dlm berhavin fun tuh kne la beringat2..