Wednesday, January 4, 2012

Kenapa Hidup kita sangat-sangat bererti??

Assalamualaikum..

aku baru lepas ter-tengok dekat wall cik huny..haa nak tahu siapa cik huny tersebut..nanti aku akan ceritakan..sekarang ni aku nak story pasal apa yang aku tengok tadi..
dan cuba relate-kan dengan kehidupan seharian ... aku sebenarnya request cik huny untuk buat satu post pasal video yang aku tengok tuh..malangnya cik huny tak nak...
katanya blog aku ditulis dalam bahasa melayu..dan bahasa melayu dye tunggang langgang..padahal aku dengar dye cakap dengan aku elok je..paham jek bahasa yang dye gune..
so cik huny pon cakap dye bagi idea tp suruh aku karangkan..
okeh berbalik kepada cerita pada video berkenaan.. aku sebenarnya xberapa reti sangat nak translate ape yang cik huny tulis tuh..nak guna google translate kang nanti dye translatekan pelik-pelik pulak..
so aku paste jela apa yang cik huny bagi tuh...keh3..cik huny..jangan marah taw..


penah x 1 ari kte ase down sgt2..
and most of the times things doesnt go our way,
like not how we wanted or planned,
we get so upset,
everything feels like the end of the world..
nothing nor anyone is good enough to cheer us up,
or make us feel life is worth living,
u deny and resent god's ways,
"why me?, why does this happens to me??, what did i do to deserve all of this???"
or worst of all you may even stop believing in everybody else, youself, and even god.
before immersing yourself with all of that emotions, watch this video, and tell to the face in the mirror,
LIFE IS WORTH LIVING, thank Allah SWT i have wht i have and lost wht ive lost.

jom tengok video..mintak masa korang 15 minit jek.(walaupon aku dah ambil mase due minit untuk korg baca post ni start dari awal)




tengok sampai abis taw video tuh..sangat memberi erti kepada sebuah kehidupan

ni ada sedikit sinopsis pasal video tuh..dan sedikit description pasal penyakit yang orang tuh hadapi..
a story about sisters, lucy and hannah betts, dana and lara bowen, who have a rare genetic disorder
Harlequin Ichtyosis. A condition where the skin grows so rapidly, 2 weeks of skin growth in a day.
This happens one in every million babies born, and more rarely this happens to siblings.
This disease is so life threatening that the term of the disease use to be harlequin foetus,
as most may die during the intra uterine life. (before being fully developed as a baby)

harapan 4 org tuh
lucy - kalau kulit dia elok..dia nak tahu macam mana rupa muka dia yang asal
hannah - dia tak kesah .sebab Tuhan dah cipta dia special macam tuh...
dana - dia harap dapat okey sikit jek..

video tuh ada 3 siri sumenye..kalau rajin nak tengok bolehla gi youtube..

oke lakot...cukup panjang post kali ini..tapi post ni sangat bererti..
thnx cik huny

wassalam
-ubaidillah zulkefli-

13 comments:

Nadia said...

kompom tenet senget sekarang...tak leyh buka..nge..:)

p/s :: mesir??hehe..:)

Unknown said...

Manusia takde yang sempurna pun tapi bila kita jumpa orang yang istimewa macam kita anggap dia pelik, cacat.. benda tu normal..
tapi amik iktibar dari ketabahan dia mengadap ujian yang diberikan..itu bagus

farhana said...

doktor ni bkn penyakit psoriasis kan? hehe

Unknown said...

miss nadya : boleh bukak nnti try tengok..

finaz : tujuan video ni dipost pon sebab tengok ketabahan dia..tiap-tiap kali mandi nanges sebab kena buang kulit yang berlebihan..

farhana : ni pnyakit harlequin ichtyosis.. sangat rare kat dunia ni..1/million chance sajaha..n satu lagi ia adalah congenital anomalies.. :)

dja_amiensukhri said...

wahh, cantik belog dia.. hehe..
maaf, masa tak mengizinkan nak tengok video ni sekarang..
btw, terharu tengok nama saya ada kat bloglist ni.. thanks.. =)

Nadia said...

thanks baagi info taw..;)

p/s ;: tak tahu boleh pos ke mesir ke tak..ngee..;)

Unknown said...

dja : blog ni xde salji kot..hahaha
xpe2..nnti free2 tngk..
alah letak kat bloglist jek pon..:)

ciK LyndaWawa said...

ape2 perkara..kita mesti ingat Allah..=]

Unknown said...

cik lynda : betol2! :)

Nadia said...

p/s :: eh betul ker??hehe...tak tahu..

Unknown said...

nak dating??jum jum..balik mesia dulu..hahaha

Asrul "iLham" Sany said...

depresi dan kekecewaan itu akan ada dalam hidup...

:D

gua follow blog lu

syabab said...

byk sebenrnya jenis2 penyakit yg kekdng uh wat patient uh rase cm why me?sedar ato x pe yg mereka2 ni nk bukannya perhatian mahupon simpati... t rase seperti di treat mcm org bese.. they r kinda of people yg sgt sensitive evendoe u jz slightly tenung kt dorg... so accept others n accept the way ur..
p/s: ni lari tajuk jap syabab nk wat project sal spinal chord diesease... ade idea x nk test specimen gune pe?bcos kalo gune binatng cm xinvalid lak.. kalo leh cer tanyer lecturer2 medic sane e..hehe